@ -108,13 +108,13 @@ static void MX_TIM5_Init(void);
static void MX_TIM8_Init ( void ) ;
static void MX_USART1_UART_Init ( void ) ;
static void MX_USART6_UART_Init ( void ) ;
static void MX_ADC1_Init ( void ) ;
static void MX_DAC_Init ( void ) ;
static void MX_UART7_Init ( void ) ;
static void MX_FMC_Init ( void ) ;
static void MX_DMA2D_Init ( void ) ;
static void MX_CRC_Init ( void ) ;
static void MX_RNG_Init ( void ) ;
static void MX_ADC1_Init ( void ) ;
void f_GameMaster ( void const * argument ) ;
void f_Joueur_1 ( void const * argument ) ;
void f_block_enemie ( void const * argument ) ;
@ -226,13 +226,13 @@ int main(void)
MX_TIM8_Init ( ) ;
MX_USART1_UART_Init ( ) ;
MX_USART6_UART_Init ( ) ;
MX_ADC1_Init ( ) ;
MX_DAC_Init ( ) ;
MX_UART7_Init ( ) ;
MX_FMC_Init ( ) ;
MX_DMA2D_Init ( ) ;
MX_CRC_Init ( ) ;
MX_RNG_Init ( ) ;
MX_ADC1_Init ( ) ;
/* USER CODE BEGIN 2 */
BSP_LCD_Init ( ) ;
BSP_LCD_LayerDefaultInit ( 0 , LCD_FB_START_ADDRESS ) ;
@ -515,7 +515,7 @@ static void MX_ADC3_Init(void)
}
/** Configure for the selected ADC regular channel its corresponding rank in the sequencer and its sample time.
*/
sConfig . Channel = ADC_CHANNEL_ 6 ;
sConfig . Channel = ADC_CHANNEL_ 8 ;
sConfig . Rank = ADC_REGULAR_RANK_1 ;
sConfig . SamplingTime = ADC_SAMPLETIME_3CYCLES ;
if ( HAL_ADC_ConfigChannel ( & hadc3 , & sConfig ) ! = HAL_OK )
@ -1637,14 +1637,20 @@ void f_Joueur_1(void const * argument)
struct Missile missile ;
ADC_ChannelConfTypeDef sConfig = { 0 } ;
sConfig . Rank = ADC_REGULAR_RANK_1 ;
sConfig . SamplingTime = ADC_SAMPLETIME_3CYCLES ;
ADC_ChannelConfTypeDef sConfig3 = { 0 } ;
sConfig3 . Rank = ADC_REGULAR_RANK_1 ;
sConfig3 . SamplingTime = ADC_SAMPLETIME_3CYCLES ;
sConfig3 . Channel = ADC_CHANNEL_8 ;
sConfig . Channel = ADC_CHANNEL_8 ;
HAL_ADC_ConfigChannel ( & hadc3 , & sConfig ) ;
HAL_ADC_ConfigChannel ( & hadc3 , & sConfig3 ) ;
HAL_ADC_Start ( & hadc3 ) ;
ADC_ChannelConfTypeDef sConfig1 = { 0 } ;
sConfig1 . Rank = ADC_REGULAR_RANK_1 ;
sConfig1 . SamplingTime = ADC_SAMPLETIME_3CYCLES ;
sConfig1 . Channel = ADC_CHANNEL_0 ;
HAL_ADC_ConfigChannel ( & hadc1 , & sConfig1 ) ;
HAL_ADC_Start ( & hadc1 ) ;
// Paramètre de l'écran pour la reprouductibilité
@ -1661,16 +1667,21 @@ void f_Joueur_1(void const * argument)
BSP_LCD_FillRect ( joueur . x , joueur . y , Width , Height ) ;
// BSP_LCD_DrawBitmap(uint32_t Xpos, uint32_t Ypos, uint8_t *pbmp)
HAL_ADC_ConfigChannel ( & hadc3 , & sConfig3 ) ;
HAL_ADC_Start ( & hadc3 ) ;
while ( HAL_ADC_PollForConversion ( & hadc3 , 100 ) ! = HAL_OK ) ;
joystick_v = HAL_ADC_GetValue ( & hadc3 ) ;
joystick_h = HAL_ADC_GetValue ( & hadc3 ) ;
HAL_ADC_ConfigChannel ( & hadc1 , & sConfig1 ) ;
HAL_ADC_Start ( & hadc1 ) ;
while ( HAL_ADC_PollForConversion ( & hadc1 , 100 ) ! = HAL_OK ) ;
joystick_h = HAL_ADC_GetValue ( & hadc1 ) ;
joystick_ v = HAL_ADC_GetValue ( & hadc1 ) ;
if ( ( joueur . y < LCD_ HEIGHT - Width - joueur . dy ) & & ( joystick_h < 1900 ) ) joueur . y + = joueur . dy ;
if ( ( joueur . y > Width + joueur. dy ) & & ( joystick_h > 2100 ) ) joueur . y - = joueur . dy ;
if ( ( joueur . y < LCD_ WIDTH - Width - joueur . dy ) & & ( joystick_h < 1900 ) ) joueur . y + = joueur . dy ;
if ( ( joueur . y > joueur. dy ) & & ( joystick_h > 2100 ) ) joueur . y - = joueur . dy ;
if ( ( joueur . x > LCD_WIDTH + joueur . dx ) & & ( joystick_v < 1900 ) ) joueur . x + = joueur . dx ;
if ( ( joueur . x < 480 - Height - joueur . dx ) & & ( joystick_v > 2100 ) ) joueur . x - = joueur . dx ;
if ( ( joueur . x < LCD_HEIGHT - Height - joueur . dx ) & & ( joystick_v < 1900 ) ) joueur . x + = joueur . dx ;
if ( ( joueur . x > joueur . dx ) & & ( joystick_v > 2100 ) ) joueur . x - = joueur . dx ;
BSP_LCD_SetTextColor ( LCD_COLOR_BLUE ) ;