Add info about manual wired connection at GS

This commit is contained in:
Alexandre Iooss 2021-11-03 11:25:40 +01:00
parent d94f65f714
commit 7b6ea3fdc6
2 changed files with 16 additions and 2 deletions

View file

@ -76,5 +76,12 @@ If all went well, you should see on [your profile](https://intranet.auro.re/user
green "*Connection*" indicator indicating that you can now
[connect your machine to the network]({{< ref "connection" >}}).
You can now also take advantage of the various services that Aurore offers to its members.
In the George Sand residence, we share our network with another service provider
(Wifirst). This implies that we have to manually connect each new user to allow
they to connect via wired Ethernet.
This operation can take up to a week and depends on the availability of our
technicians. You should see a "*Pending connection*" message on your profile
on the intranet.
You can take advantage of the various services that Aurore offers to its members.
The list of services is available on [the homepage](https://auro.re/).

View file

@ -79,7 +79,14 @@ Si tout s'est bien passé, vous devriez voir sur
indicateur « *Connexion* » vert indiquant que vous pouvez maintenant
[connecter votre machine au réseau]({{< ref "connection" >}}).
Vous pouvez également maintenant profiter des différents services qu'offre
Dans la résidence George Sand, nous partageons notre réseau avec un prestataire
(Wifirst). Cela implique que nous devons brancher manuellement chaque nouveau
utilisateur pour qu'il ait un accès filiaire en Ethernet.
Cette opération peut prendre jusqu'à une semaine et dépends de la disponibilité
de nos techniciens. Une mention « *En attente de connexion* » devrait apparaitre
sur votre profil sur l'intranet.
Vous pouvez maintenant profiter des différents services qu'offre
Aurore à ses adhérents. La liste des services est disponible sur
[la page d'accueil](https://auro.re/).
Tous les services sauf la connexion Internet sont accessibles à vie.