Update legal texts and bugfix

This commit is contained in:
elkmaennchen 2022-04-15 18:52:10 +02:00
parent 6bae319cd6
commit 7d12eaadb0
Signed by: elkmaennchen
GPG key ID: E5C850EB50335184
6 changed files with 12 additions and 2 deletions

View file

@ -36,6 +36,8 @@ Creating an account is the first step, you also have to pay for our service. It
#### I have paid but I still don't have Internet!
- Check you are connected to `Aurore` and not to `Aurore-Inscription`, which purpose is not providing internet acces but only to our intranet in order to register and pay.
- Check your balance, Aurore electronic wallet. If it has filled up with the amount you paid, don't panic. You can then use this balance to pay for whatever you want: simple membership, one month's connection or an annual package.
- In a few rare cases, you have indeed paid something to Aurore and the money seems to have disappeared. You know you've actually sent money if a ticket appears on the screen. This is an easy problem to solve : take a screenshot of the bank transfer or of the ticket and send it to us, the treasury will take care of it.
@ -88,7 +90,7 @@ The reason is simple: the MAC address written on the label sometimes differs sli
## I have Internet, but it's slow and/or I often lose the connection
You can start by checking that there is no global problem, by looking on our Twitter [@AuroreReseau](https://twitter.com/AuroreReseau) if there is a current incident described there. If you're curious, you can also check our [monitoring](https://grafana.auro.re) service or its very simplified version, the [status](https://status.auro.re/) page. If the whole "Infrastructure" section is marked "online", the problem probably does not come from us.
You can start by checking that there is no global problem, by looking on our Twitter [@AuroreReseau](https://twitter.com/AuroreReseau) if there is a current incident described there. If you're curious, you can also check our [monitoring](https://grafana.auro.re) service. If the whole "Données sortantes" section is marked "offline", the problem probably does not come from us.
If you don't see anything abnormal on these pages, we can guess you are tring to use the Wi-Fi. You should know that the walls of Crous buildings are made of materials that are effective at attenuating the frequencies used for Wi-Fi. As long as your room is located a little far from a terminal, for example at the end of a corridor, the network becomes difficult to use. Add to this the health situation which forces you to study at a distance, thereby putting a heavy burden on videoconferencing services and loading the network and you see the problem. No set of Wi-Fi terminals can support such a load.

View file

@ -36,6 +36,8 @@ Créer un compte est la première étape, il faut en plus payer pour notre servi
#### J'ai payé mais je n'ai toujours pas Internet !
- Vérifie que tu es bien sur le réseau `Aurore` et non `Aurore-Inscription`, ce dernier ne fournissant pas un accès internet mais juste à l'intranet pour s'incrire et payer.
- Vérifie le montant de ton solde, le porte-monnaie électronique d'Aurore. Si il s'est rempli du montant que tu as payé, pas de panique. Tu peux alors utiliser ce solde pour payer ce que tu voulais : adhésion simple, mois de connexion ou forfait annuel.
- Dans quelques rares cas, tu as bien payé quelque chose à Aurore et l'argent semble avoir disparu. Tu sais que tu as payé quelque chose si un ticket s'est affiché à l'écran. C'est un problème facile à résoudre : prends une capture d'écran du virement ou du ticket et envoie-la nous, la trésorerie s'en occupera.
@ -88,7 +90,7 @@ La raison est simple : l'adresse MAC écrite sur l'étiquette diffère parfois l
## J'ai Internet, mais c'est lent et/ou je perds souvent la connexion
Tu peux commencer par vérifier qu'il n'y a pas de problème global, en regardant notamment sur notre Twitter [@AuroreReseau](https://twitter.com/AuroreReseau) si on y a décrit un incident en cours. Si la curiosité te prend, tu peux également aller consulter notre service de [monitoring](https://grafana.auro.re) ou sa version très simplifiée, la page de [statut](https://status.auro.re/). Si toute la partie « Infrastructure » est marquée « _online_ », le problème ne vient probablement pas de nous.
Tu peux commencer par vérifier qu'il n'y a pas de problème global, en regardant notamment sur notre Twitter [@AuroreReseau](https://twitter.com/AuroreReseau) si on y a décrit un incident en cours. Si la curiosité te prend, tu peux également aller consulter notre service de [monitoring](https://grafana.auro.re). Si toute la partie « Données sortantes » est marquée « _offline_ », le problème ne vient probablement pas de nous.
Si tu ne vois rien d'anormal sur ces pages, a priori tu es en Wi-Fi. Il faut savoir que les murs des bâtiments Crous sont faits dans des matériaux qui atténuent efficacement les fréquences utilisées pour le Wi-Fi. Pour peu que ton logement soit situé un peu loin d'une borne, par exemple en bout de couloir, le réseau devient difficilement utilisable. Rajoute à ça la situation sanitaire qui force les études à distance, donc un usage intense de la visioconférence qui charge le réseau et tu vois le problème. Aucun jeu de bornes Wi-Fi ne peut supporter une charge pareille.

View file

@ -38,6 +38,9 @@ the rules of procedure and their annexes.
The validation of this form and the payment of the contribution
is valid for membership of the association.
**If you don't have an account nether internet access to register**, you can connect to the Wi-Fi `Aurore-Inscription` and follow the precedent point.
This network do not provide internet acces, only an access to our intranet.
## Step 2: Pay for your membership and connection
### Pay by credit card

View file

@ -38,6 +38,9 @@ le réglement intérieur et leurs annexes.
La validation de ce formulaire et le réglement de la cotisation
vaut pour adhésion à l'association.
**Si vous n'avez pas de compte ni d'accès internet pour vous inscrire**, vous pouvez vous connecter au réseaux Wi-Fi `Aurore-Inscription` et suivre la procédure précédente.
Ce réseau ne donne pas accès à internet, juste à notre intranet.
## Étape 2 : Payer son adhésion et sa connexion
### Payer en carte bancaire

Binary file not shown.

Binary file not shown.